Köp och leveransvillkor
Minimiorder
Vi har inget krav på minimiorder.
Priser
Moms ingår i priset med f.n. 25%.
Det som tillkommer på alla beställningar är en fast fraktavgift med 55 kronor. Beställning över 600 kronor skickas fraktfritt.
Betalningsalternativ
– Faktura / Klarna
Betalningsvillkor 14 dagar. Vid försenad betalning utgår påminnelseavgift med det belopp som är tillåtet enligt lag f.n. 50 kr samt dröjsmålsränta med 24% + gällande referensränta. Sedvanlig kreditprövning utan kännedomskopia sker och leverans sker endast till folkbokförd adress.
– Delbetalning / Klarna Konto
Betala från 50 kr/mån eller 1/24 av totalbeloppet. Handla nu – betala i slutet av nästkommande månad. Alla dina köp samlas på ett konto och på en faktura. En aviavgift om 29 kr, oavsett antalet köp. Du kan när som helst betala hela beloppet på en gång. 0 kr i uppläggningsavgift. För Klarna konto gäller årsräntan på 19,5% och effektiv ränta från 26,99% vid köp om 10 000 kr. Med andra ord blir den genomsnittliga räntekostnaden per månad, om du handlar något för 1 000 kr, ca 16,5 kr. Allmänna villkor hittar du här
Information om ångerrätt
Enligt Lag (2005:59) om Distansavtal och avtal utanför affärslokaler har Du som konsument (detta gäller ej företag) rätt att frånträda avtalet genom att meddela oss detta inom 14 dagar från mottagandet av varan. För att Du ska kunna nyttja din ångerrätt måste Du returnera varan i oskadat skick, i originalförpackning. Vid nyttjande av ångerrätten är det Du som står för returkostnaden.
Information om överlåtelse
Fakturan kommer att överlåtas till Svea Bank AB, 556158-7634.
Leveranstid
Normal leveranstid är cirka 3-5 helgfria dagar. Under högsäsong och special beställning kan det ta längre tid.
Leveranssätt
NOBLE DOG® skickar beställningar med med Postnord. Du får e-post eller SMS-avisering vid ankomst. Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på frakt företaget.
Reklamation och returrätt
Reklamation/byte skall vara oss tillhanda inom 14 dagar. Varan skall då vara oanvänd och i originalförpackning. Du kan byta till annan vara eller få dina pengar tillbaka.
Returfrakten måste du dock stå för själv.
Om varan är felexpedierad eller felaktig behöver du inte stå för fraktkostnaden. Kontakta då NOBLE DOG® innan du skickar tillbaka varan.
Du skickar varan/varorna till NOBLE DOG, Utveda Hamnväg 91, 76021 Vätö.
Skador på paket och ej uthämtade paket
Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till postkontoret eller annan transportör och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med posten eller transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss.
Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan det går i retur till oss (paket ca 1 mån., brev 14 dagr), så fakturerar vi dig 350 kr för vårt arbete med hantering av varorna.
Personuppgiftslagen
Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (PUL).