Minimiorder
Vi har inget krav på minimiorder.
Priser
Moms ingår i priset med f.n. 25%.
Det som tillkommer på alla beställningar är en fast fraktavgift med 49 kronor. Väljer du faktura, tillkommer en faktureringsavgift med ytterligare 29 kronor. Mellan NOBLE DOG® och kund gäller avtalat pris om inget annat särskilt avtalats. Dessa villkor gäller för köp inom Sverige. För utländska köpare, var vänlig kontakta NOBLE DOG® för uppgift om fraktkostnad.
Betalningsalternativ
- Faktura / Klarna
Betalningsvillkor 14 dagar. Vid försenad betalning utgår påminnelseavgift med det belopp som är tillåtet enligt lag f.n. 50 kr samt dröjsmålsränta med 24% + gällande referensränta. Sedvanlig kreditprövning utan kännedomskopia sker och leverans sker endast till folkbokförd adress.
- Delbetalning / Klarna Konto
Betala från 50 kr/mån eller 1/24 av totalbeloppet. Handla nu - betala i slutet av nästkommande månad. Alla dina köp samlas på ett konto och på en faktura. En aviavgift om 29 kr, oavsett antalet köp. Du kan när som helst betala hela beloppet på en gång. 0 kr i uppläggningsavgift. För Klarna konto gäller årsräntan på 19,5% och effektiv ränta från 26,99% vid köp om 10 000 kr. Med andra ord blir den genomsnittliga räntekostnaden per månad, om du handlar något för 1 000 kr, ca 16,5 kr. Allmänna villkor hittar du här.
- Faktura / Payson
Information om ångerrätt
Enligt Distans- och hemförsäljningslagen har Du som konsument (detta gäller ej företag) rätt att frånträda avtalet genom att meddela oss detta inom 14 dagar från mottagandet av varan. För att Du skall kunna
nyttja din ångerrätt måste Du returnera varan i oskadat skick, i originalförpackning. Vid nyttjande av ångerrätten är det Du som står för returkostnaden.
Information om pantsättning
Vid betalning med Paysonfaktura kommer fakturan att pantsättas till Payson och därefter till SVEA Ekonomi AB, 556489-2924.
- Kort-Betalning med Payson
Betalning sker enkelt och säkert med Payson. Även om du inte har ett Paysonkonto sedan tidigare kan du snabbt göra transaktionen via Payson. Payson samarbetar med VISA, MasterCard samt alla svenska banker som erbjuder direktbetalningar, Swedbank, Handelsbanken, SEB och Nordea.
Payson håller höga säkerhetskrav och är PCI-certifierade av Trustwave som är en internationell organisation för säker e-handel. All trafik krypteras genom SSL 128 bitar och alla kortöverföringar bygger på bankernas så kallade 3D-secure teknik.
Payson startade 2004 i Sverige och över en miljon personer har använt Payson som är en välkänd betallösning på internet.
Läs mer om Payson här: www.payson.se
- Förskottsbetalning
Du betalar in pengar i förväg på vårt plusgiro 1537548-8 . Efter att du skickat din order i kassan får du information på skärmen samt via E-post hur du går tillväga. (Räkna med någon dags extra leveranstid om du väljer förskottsbetalning)
Leveranstid
Normal leveranstid är cirka 3-5 helgfria dagar. Under högsäsong och special beställning kan det ta längre tid.
Leveranssätt
får du e-post eller SMS-avisering vid ankomst. NOBLE DOG® skickar beställningar med Schenker till deras utlämningsställen eller med Postnord. Skickas din beställning med Schenker
Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget.
Fraktkostnaden för en beställning debiteras med 49 kronor, kostnaden för frakten redovisas i kassan. Vid ordervärde överstigande 500 kr bjuder vi på fraktkostnaden.
Reklamation och returrätt
Reklamation/byte skall vara oss tillhanda inom 14 dagar. Varan skall då vara oanvänd och i originalförpackning. Du kan byta till annan vara eller få dina pengar tillbaka.
Returfrakten måste du dock stå för själv.
Om varan är felexpedierad eller felaktig behöver du inte stå för fraktkostnaden. Kontakta då NOBLE DOG® innan du skickar tillbaka varan.
För återbetalning - ange ditt postgiro-, bankgiro-, personkonto- eller bankkontonummer.
Ångerrätt
Enligt Distans- och hemförsäljningslagen har Du som konsument (detta gäller ej företag) rätt att frånträda avtalet genom att meddela oss detta inom 14 dagar från mottagandet av varan. För att Du skall kunna nyttja din ångerrätt måste Du returnera varan i oskadat skick, i originalförpackning. Vid nyttjande av ångerrätten är det Du som står för returkostnaden. (Ångerrätten gäller ej vid special beställda varor)
Skador på paket och ej uthämtade paket
Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till postkontoret eller annan transportör och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med posten eller transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss.
Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan det går i retur till oss (paket ca 1 mån., brev 14 dgr), så fakturerar vi dig 350 kr för vårt arbete med hantering av varorna.
Personuppgiftslagen
Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (PUL).